fredag 16 maj 2008

Sitter fast!!

Ja, fan, nu är här ångest på hög nivå..
Jag sitter fast i uppsatsen som ett ostron sitter fast på havets botten.
Jag vet inte vad jag vill med uppsatsen, vad mitt resultat kommer bli, vad jag vill få fram. Och vad detta betyder i praktiken är att jag inte kan skriva. Att jag helt enkelt fått skrivkramp.
Jag sitter och stirrar på skärmen där texten har börjat bre ut sig, och jag förstår den inte. Jag förstår inte mej själv. Jag förstår inte mina informanter.
Är det verkligen viktigt att inte skriva ut "han" och "hon" utan istället skriva ett "hen" för att läsaren inte ska kunna lägga in en värdering i det könsbestämmande ordet?
Kan jag skriva vart dom kommer från i Sverige? Om jag inte skriver ut kön, kan jag då skriva ut ålder?
Hur mycket kan ja använda mej av Skeggs egentligen? Hon skriver ju så mycket bra saker, men hur B kommer det inte se ut med en massa litteraturhänvisningar till samma bok?
Har det jag skrivit hittills någon relevans över huvudtaget?
GAAAAAAHHH

fast...jag sitter verkligen fast...

Inga kommentarer: