torsdag 22 maj 2008

Bittert...

..att inte få vara ute.
Att behöva sitta inne o knepa o knåpa på en uppsats som för mina ögon tycks se exakt likadan o tråkig ut hela tiden oavsett hur mycket jag ändrar.
Sidantalet börjar bli uppnått, men vad har jag egentligen skrivit?
Vad har jag egentligen kommit fram till?
Att beskriva klass, identitet, kön och ålders inverkan på 5-6 sidor känns värdelöst.
Bourdieu skulle bli förbannad om han såg hur jag använt hans teori.
Vad är egentligen relevant i det jag skrivit?
Inget förmodligen.
Jag vill kunna komma in mer på köns-diskussionen, men det verkar omöjligt. Jag har inte tillräckligt med material. Mina informanter har varit för smarta och pk. Skit me.
Masken i tornadon börjar nu krossas mot allt det bröte som finns där i.
Och snart försvinner tornadon, och då kommer masken slängas mot marken i en obeskrivlig fart och krossas av sin egen tyngd och jordens dragningskraft.
6 dar kvar till inlämning...

2 kommentarer:

Anonym sa...

6 dagar kvar! Men då har du ju varit jätteambitiös ju, trodde att det var inlämning typ i förrgår :) Det är säkert kanoners, du skriver nog skiten ur de andras uppsatser... Kram!

*Emma* sa...

:)
Ja, jag antar att jag har talat om det som att den skulle vart inlämnad i förrgår.. Men det har berott på att min press, stress o ångest börjat i tid denna gånge, och det är ja inte van vid. I vanliga fall brukar min ångest börja 2 dar innan inlämning..