torsdag 15 maj 2008

Biljettbeställning - festival nästa

Idag bokade ja o Malen tågbiljetter från Västerås t Nässjö för att därifrån kunna ta oss t Hultan. 23 dar kvar, sen är vi där...
Det blir alltså så att ja far direkt från sthlm t Hultan, o sen direkt från Hultan t sthlm. Inge Halmstad. Det får bli senare på sommaren. Även om det betyder att jag verbalt kommer bli spöad av mamma, Tobias, Micke och annat löst folk.
Men iaf.
Jag beställde även biljett från sthlm t Västerås på faktura. Och preciiiis när ja tryckte "ok" såg jag att det lagts på en faktura avgift på 30 spänn så det plötsligt blev dyrare än att köpa biljett på plats. "Jäkla skit" var kommentaren till detta, och jag satte mej direkt för att ringa upp SJ så de inte skulle skicka biljetten..Och vart kommer man då?
Jo till "Tryck 1 för självbetjäning, 2 för blabla, 3 för avbokning" *piiip* 3.
"Säg det bokningsnr som står högts upp på biljetten eller på den bekräftan du fått. GLÖM INTE att säga bokstäver som namn exempelvis Adam, Bengt, Knut, 1 2 5, Johan"
Problemet var bara att mitt nr innehåll Z och X..
Vad säger man då?
"Zebra"? "Xibit"?
Jag kom så långt som "Göran, Zebra, Jonahahahahaha" sen la ja på. Omöjligt att hålla sig ju.

Undrar om det är någon som får lyssna av mitt knasiga meddelande där ja även la till "nä fan ja kan inte"..
Lätt roligast idag.
Och det säger en hel del om standarden på mitt liv just nu. tristessssss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså!!! Det har du inte vågat säga! Vadå senare i sommar? Här tom längtar jag efter att känna din hemska, unkna festivals stank bara för att få ha dig hemma några dar! HMMMMMMMM
Gissa från vem?

Anonym sa...

Men Emma.... Z som i Zäta och X som i Xerxes! Visste du inte det? ;)