tisdag 27 maj 2008

En början till andning

Mm, ja känner det nu. Hur kroppen börjar slappna av igen.
Jag tror att jag nästan är klar med uppsatsen. Och jag veeeet att man typ inte FÅR skriva så nu de sista dagarna innan inlämning eftersom jag vet att flera sitter hemma med ångest o panik, men det är tyvärr sant.
Det enda ja behöver kolla upp nu är forskning som säger att klass-begreppet inte längre existerar, dom dumma jävlarna. Så det ska jag göra imon.
Men Bourdieu, respektabilitet, subjektskonstruktioner och positioner, identitet- och genusteorier, ålder och könsneutralitet kan snart slänga sig i väggen!!!!
Ja... på riktigt. Nu är det snart över.
*aaannddaaassss*
Början till planering inför avfärd härifrån är även i fullgång. Och det känns underbaaart! Att veta att snart sitter jag på bussen (usch o fy, hemska men billiga färd t sthlm i 10 timmar) förväntansfull och glad förmodligen. Om jag inte hamnar bredvid nån jävla pensionär som ska hälsa på sitt barnbarn som den är sjuukt stolt över och gäääärna vill prata om i huuur många timmar som helst, som sist.
Eller bredvid ett barn som inte kan sitta still, tuggar och smaskar med öppen mun och hela tiden skruvar på sig eftersom den med tycker det är sjukt tråkigt att åka buss.
Då kommer det inte bli så kul.

Men nu ska jag inte tänka på det. Näj näj. Ikväll är det bara en sak som gäller:
*aaannnddaaasss*

2 kommentarer:

elenor sa...

GRYM sista-sändning! Så himla elit! :) Fint att det grejjar sig med uppsatsen också! Och förresten, jo, det fanns väl enstaka bra grejjer med kulturnatta nu när du säger det (trooor jag vet vad du syftar på...)

*Emma* sa...

Tank joo bejbi! Det var första gången jag var riktigt riktigt nöjd faktiskt. (ja, du veeet vad jag syftar på)