onsdag 14 maj 2008

Problematik i röda rummet

Ja, då sitter man här igen i detta rum där man inte får prata eller göra några som helst ljud ifrån sig.. Det är dålig luft och lite konstig stämning här inne. Men det funkar ändå bättre för mej än att sitta hemma i ett trashat rum och veta att man även borde städa.

Linnan har vatt ett tyst sällskap bredvid mej en stund, men nu har hon gjort det kloka beslutet att fara hem. Jag ger mej inte riktigt än, även om jag borde göra det. Man slutar vara direkt produktiv efter 3- 4 timmar här.. Men jag vill kunna somna med gott samvete ikväll, så även om jag inte gör nått direkt vettigt här så ursäktar ändå bara min vistelse här en stunds mys ikväll.

Jag har nog skrivit den snyggaste meningen idag, den snyggaste som ja skrivit i hela mitt liv. Sen om den stämmer eller inte vet jag inte riktigt, och kanske blir den bara konstig i sitt sammanhang, men just nu skiter jag i det. Just nu är ja bara jävligt nöjd. Den lyder:

Vad det orsakar är dock ett återskapande av hur subjektet blir ett objekt där identiteten hela tiden måste återupprättas och återspeglas för att fungera, och dessa subjektskonstruktioner påverkar människors möjligheter, utvecklande och möjliga klassresor

Ja, fy fan va snyggt!

2 kommentarer:

Usubuku sa...

hahaha, jaa! hoppas bara att folk inte läser min blogg, annars kanske man blir lite misstänksam över alla desa "plötsliga presenter".. men idén är fin, jag ska lägga den i bakfickan.

Jenny sa...

det var en skitsnygg mening, Emma! jag är imponerad!