fredag 9 maj 2008

Klänning-träning

Så här inför sommaren är det dags att försöka bära klänning.
Ja, jag bär faktiskt klänning, inget jag bara klär på mej.
Första gången ja hade på mej den fick jag ett "oj" av Ögat som ja tolkade som nått negativt (självklart, varför tolka det positivt?!). Häromdan hade ja på mej den 4-5 minuter. Imon sattsar jag på 8.
Ungefär i slutet av sommaren hoppas jag på att kunna ha den en hel dag.

Idag var det mys på filt me Linnan. Prat om livets svårigheter som vanligt och ett begrundande i vilka svåra problem vi alltid försätter oss i.
Kalle kom förbi med en liten I-pod stereo i handen o en bärs i den andra.
Solen värmde, skratten avlöste varandra, diskussion och onödigt prat låg ständigt i luften som vanligt och avbrytandet av varandras försök till att säga något var som en ständig påminnelse om att "prata fort så du hinner komma till poängen". Lika underbart som alltid.
Den stund jag gick in för att hämta glass var det sol.
Den stund när jag kom ut med två Päronsplitt och tassade nupp-fota tillbaka till filten, då var det moln.
Dagen i solen var därmed officiellt över.
Så kan det gå.
Fick iaf drygt 2-3 timmar i solen. Inte fy skam.
Tills man msnar me nån i sthlm som säger att det är sol, varmt o naken hud.
Som vanligt blir man ju förbannad

Inga kommentarer: