torsdag 8 maj 2008

Nåland

Södra Sverige i all ära, jag gillar´t som tusan.
Men när man nu ändå sitter här i Nåland så kan man inte annat än förundras (jag vet, det är stora kast ikväll i min blogg, men palla va regelbunden..!).
Klockan är halv 3. Jag har suttit som en igel vid datorn (lögn) och bara skrivit skol-grejs (lögn) hela kvällen (lögn igen, ja hängde lite med the gang förut me). Och eftersom ja knappt har höjt blicken så har jag inte märkt det som är så underbart med att bo här.
Himlen börjar bli ljus.
Halv 3.
Solen har självklart inte gått upp än. Men om drygt en timme gör den det.
Höst och vinter här e helt sjukt. Jag skulle till och med kunna säga att jag hatar dom årstiderna här uppe.
Men våren (när den väl vågar komma hit) och sommaren alltså. Ja, det är fan helt jäkla underbart. Så underbart att det krävs två svordomar i samma mening.
Om bara värmen vill komma också. Då kan B-uppsats-skrivandet på nätterna o ligga i solen på dagarna vara ett helt ok liv en månad ändå.

1 kommentar:

Jenny sa...

Ja! Det är underbart. Du får komma till Kiruna där solen inte alls går ner under i juni typ. Och tänk dig att vara på Kiruna-festivalen, se sista bandet spela på natten och solen lyser, och är det fint väder så ser man fjällen bakom scenen! Underbart!