måndag 12 maj 2008

Klockan är 8

och jag har fortfarande inte gått o lagt mej.
Det är måndag morgon, om 1½ timme ska jag gå upp. Om 2 timmar ringer kanske min (blivande) chef. om 4 timmar ska jag göra intervju. Om 10 ska ja sända radio.
Och nu kanske den nyfikna undrar: Varför i hel*ete är hon uppe?
Ja det kan man fråga sig. Men när man är tvungen att adoptera en stackars sthlmare över msn en natt o underhålla densamme, ja då får man ju ställa upp.
För 6 timmar sen sa jag god natt.
Sen började vi diskutera SD, och det satte igång mej igen..
Frågan är nu: När ska jag sova då? Nu i mindre än 2 timmar med risk att då istället försova mej?
Efter intervjun med risk att inte kunna sova i natt?
Eller försöka vara vaken till ikväll och då gå o lägga mej tidigt?
Svårt beslut, doktorn grät, som pappa skulle ha sagt.
Men jag gillar att se när solen går upp, katter går hem från nattens äventyr och folk börjar gå t jobbet...

Inga kommentarer: