onsdag 14 maj 2008

Artikel (idé - total ripoff)

"Pausen tog över mitt liv"

Hör Emma berätta om hur hennes liv föll i spillror bara på ett par timmar
Vi träffade henne sittandes helt förstörd och ångestfull framför sin dator...


- Jag vet inte riktigt vad som hände, det här var inte alls planerat!
En trött och sliten tjej berättar om sitt liv och sin kväll, och ibland är det svårt att hänga med.
- Det kom som i ett naffs. Jag satt och studerade när jag började känna mej lite trött och avdankad. Jag tänkte då att det var dags för en paus. Det borde jag aldrig ha gjort!

Emmas historia skiljer sig inte så mycket från andra studenters situation. Det visade sig när vi frågade runt bland andra studenter, att fler upplevde samma situation, och även de blev förvånade över hur pausen skulle påverka deras liv.
- Jag förberedde mej i timmar och ändå gick det fel, kommenterar Linn E, även kallad Linnan, när vi möter henne på msn där hon berättar att hon söker inspiration. - Man förväntar ju sig peppning av vänner, men vad får man? Glåpord, fula miner via webcam och förslag att kröka istället. Det är svårt att stå emot.

Man kan fråga sig hur studenterna orkar leva under dessa förhållanden år ut och år in. Hur klarar dom betygen? Hur kom det sig att dom började från början? Hur orkar dom inte ha något sommarlov? Var får de tillslut orken ifrån att skriva?

- Nääeeh, det blir ju en del öl o så. Man dränker sorgerna va. Men det känns skönt att flera mår psykiskt dåligt av att läsa på universitet. Man e inte så ensam liksom, förstååår ru?
Innan vi hinner gå, grabbar Emma tag i min arm och skriker panikartat.
- Öj, förresten innan du går måste ja fråga, kommer ja få stålar för att ja ställer upp på intervjun förresten? Jag gör numera nästan allt för pengar!
-Nä, detta är en ideel tidning..
-Nooooooooooooooo!!!!!!!!!

Dekadens dekadens

Detta var Ivar Knutsson, direkt från verkligheten på Ålidhem. Läs oss igen nästa vecka, då ska vi intervjua de besvikna lärarna som om och om igen får in nederlag till tentor. Hur orkar dom läsa? Varför sätter dom betyg Godkänd? Missa inte detta!

3 kommentarer:

Usubuku sa...

hahahaha. "pausen tog över mitt liv". om du behöver pengar är det bara att börja hora för aftonbladet, de gillar den där typen av rubriker samt erkännandet "jag gör vad som helst för pengar"... :) puss!

Anonym sa...

På ditt bankkonot är det just insatt ett bidrag till artikeln!
Hälften är "Tiger-projektet"
Din sponsor så länge jag lever!

Anonym sa...

hahahah men helvete vad kul, tyckte du satte ett fint perspektiv på verkligheten. kanske lite för påtagligt, ehmm.. jo, öl är ju..ehm gott...=)

Linn