fredag 23 maj 2008

23 maj

=
CSN PENGAR PÅ KONTOT!!!!!!!!!!!!!!
och jag har haft dom där hela 9 minuter redan!
Min o Malens msn-konversation över hur man ska berätta om detta för barnbarnen en gång i tiden. Måste läsas på norrländsk dialekt!


Malin säger:
Ni vet förr i världn...

*Emma* säger:
då, då va ma så fatti, att 2 minutö öv tolv, ja då spraaang vi t närmsta bankomat, joo serru, vi hade sånna på den tid´n,

Malin säger:
å ni vet, då had man sån där fattimansbuffä kvälln innan så man int skull bli alldles för packad på csn-nattn...

Malin säger:
joo

*Emma* säger:
jomenvisst serru såatt. då satt man där tesammen, dro ihopatt d sista man had, o försökt mätta den stackers mage som int fått nå mat på flera timmar serru!

(Malen släppte dialekten här)
Malin säger:
men du, fan va kul de skulle va, å bränna hela csn på en kväll, asså bara satsa på det å kunna köpa va du vill utan att känna ångest!

Malin säger:
fast sen haru ångest en hel månad istället, men som sagt, man missn ju bara höjdpunkterna i livet i slutändan

*Emma* säger:
jomen visst

4 kommentarer:

elenor sa...

vettu att jag rss-prenumererar på dig och en massa andra bloggar. jag har just nu en teori om att du är helt rekord-askalas-less på din B-uppsats, eftersom min rss-läsare säger "ping" hela tiden, och det typ jämt är DU som skrivit nåt nytt...

förresten. jag kom på det där med att sno toapapper på universitetet först efter att jag köpt billigt euroshopper-papper för min ica-kupong.

*Emma* sa...

Korrekt uppfattat! :)

Sno toapapper is the shiaat (höhö ursäkta lågstandard skämt)

Jenny sa...

oh i love er konversation. det påminner väldigt mycket om folklivsfanatikern Job Andersson i Mammas Nya Kille på P3. Åååh...

*Emma* sa...

Åh, vilken fin accosiation! (stavas det verkligen så? ser ju helt sjukt ut!) Puss älsk