fredag 23 maj 2008

hatar glada människor

Under hela dagen och kvällen har min kropp utsöndrat en slags ilska och irritation som inte har någon grund eller anledning över huvudtaget att fucka upp min hjärna.
Men ändå har jag hela tiden idag kännt en slags ilska.
Min kropp har varit rastlös, minsta lilla motgång och jag har skrikit till.
Det är en sån här kväll som jag är glad att jag inte är 15 år eftersom jag då just nu hade varit på en fest och börjat bråka och slåss med vem som helst som hade råkat komma i min väg och lagt en kaxig kommentar.
Jag är glad över det, samtidigt som det är synd. För då hade jag fått utlopp för den ångest som kroppen bär på. Förmodligen hade jag åkt på spö, men jag hade iaf blivit trött och jag hade kunnat göra av allt det arga på nått.
Det som är jobbigt är att inte ha en anledning, ingenstans eller ingen att rikta ilskan på. Alla mina vänner och bekanta blir offer under min egoism och min omöjlighet i att kunna kontrollera mitt tonfall. Jag har snäst, skrikit och haft en irriterad röst hela dan mot mina vänner. För detta ber jag om ursäkt!
Jag var hemma hos Linnan o gjorde sushi. Men jag gick hem nu. Är inget roligt sällskap ikväll. Snarare den som drar ner stämningen när de ska ut på krogen.
Så nu sitter jag här likt en damp-tonårsunge, lyssnar åter igen på Raised Fist på hög volym för att överrösta grannens SKIT electro till musik, funderar på att ta på mej gympaskor o ta en springtur. Känslan över att vilja halsa sprit eller annan alkohol finns i kroppen som vanligt, men jag vet och har lärt mej att det inte är en bra lösning. Men jag vet att det hade varit ett skönt sätt att bedöva känslan, slå av hjärnan och bara vara. Bara få flippa. Vara brutal, en slusk och allt det där som en flicka inte får utan att folk kollar snett.
Den här låten spelas just nu på öronbedövande volym. Bästa låten i sånt här humör.
Och nu ska jag sluta skriva. Jag hade kunnat hålla på i evigheter, men er ger det inget. Och det jag skrivit har väl gett mej nått förmodar jag.
Hoppas ni har en jävligt trevlig fucking freda- och löningskväll era jävlar. Fy fan alltså

2 kommentarer:

Anonym sa...

En annan har ju ett jobb.. En annan har ju någonstans att brinna av utan att det behöver drabba vännerna ;)

*Emma* sa...

En annan är student med alldeles för mycket tid som egentligen borde gå åt till studier, men som går åt till att dricka kaffe i solen med vännerna, som därför även får ta del av "jobb-humöret"