måndag 8 september 2008

Tufft o va fattig?

Ikväll när jag kom ut från Universum efter att ha sänt radio stod där ett gäng på 5 stycken nykläckta studenter i overall. Ni vet, såna där äckliga klädesplagg som bara stinker skit och som inte är ett dugg coolt, trots att folk verkar tro det. Iaf.. Dom stod där och skröt så där som människor som är nya inför varandra verkar gilla att göra. Den ena killen fråga rakt ut "Jaha, och hur mycket har ni gjort av me rå?". Smart drag att fråga först eftersom han då skulle kunna slänga ur sig vad som helst sen som var värre. En snubbe svarade iaf med en röst som avslöjade att han tyckte han var huuur cool som helst "Ja jäklar, säkert 8000 spänn!". De andra tre killarna nickade imponerat. Men den första killen bara skrattade till och sa så där med en riktigt manlig bullrande röst "Så liteeee? Jävlar, jag har säkert slängt ut en 12-14000!!!" "Oj oj oj" fick han till svar, som lät faktiskt liiite skeptisk men som ändå i botten klingade av en viss beundran. "Ja, fan, först köpte jag en säng, och sen blir det ju mycket öl o skräpmat så här i början. Man vill ju hänga me liksom hö..hö..hö". "Mm" blev kören tillbaka, nu lite skämmigt eftersom de andra fyra kände att de kanske inte var beredda att hänga me "så här i början" lika mycket.
Nu kanske ni undrar hur jäkla lång tid det tar för mej att låsa upp min cykel eftersom ja hann höra så mycket, men måste då säga att ja stod o försökte få på min Ipod...
Iaf
Jag förstår inte riktigt samtalet de hade. Är det askalas tufft att vara så där slängig med pengar och sen vara sketa fattig? Är det verkligen galet coolt att dricka en massa bärs och äta en massa skräpmat? Är det eftersträvansvärt? Nja. Jag är ganska skeptisk. Kanske var det nån alfa-hanne tävling som jag inte förstår mej på som jag fick iakttaga ikväll, vem vet..? Men jag blev fan inte särskilt imponerad.

Inga kommentarer: