måndag 15 september 2008

Gammal o grå?

Jag undrar om jag håller på att bli gammal o gaggig..?
Nuförtiden är ja sjukt jävla trött jämt, ont i kroppen, seg i huvudet. Jag kan typ inte gå ut på krogen 2 dar i rad eftersom min baksmälla har börjat växa till absurdum och jag ligger helt utslagen verkligen hela dan! När jag ser trailers för så att säga "komedifilmer" blir jag inte alls sugen på att se dom. Snarare precis tvärtom faktiskt. Jag finner i mej själv ett enormt ointresse över att sitta och titta på en film som är så tramsig, full av normativa återskapande och skådespelare som driver med HBT-personer, töntig skit action o annat trams. Istället känner jag en stor tillfredsställelse när man ser en intressant film som problematiserar samhället, människan och politik, svåra situationer som inte är helt självklara hur man själv skulle bemöta, jag gillar svåra samtal och politisk musik istället för ständigt trams och skit RnB eller annan skitmusik.
Detta kanske inte låter som nått större problem, men när man då istället får svårt att slappna av, när man inte riktigt kan njuta av en bra film som kanske bara inte problematiserar saker.. Då är det inte så kul längre... Men samtidigt skönt.
Nä, jag har suttit o funderat, och jag har inget bra avslut på dagens blogg.. Så den slutar bara...

1 kommentar:

Jenny sa...

man kan bli fruktansvärt less på komedifilmer som driver med alla som inte är normen. och jag känner igen det där med att inte orka gå ut två dagar i rad. och skitmusik, det vet jag mkt väl vad det handlar om! :) puss!