tisdag 2 september 2008

blä

Jag e sugen på falukorv som inte är gott. Jag är sugen på köttbullar och potatismos. Jag är sugen på fläskkotlett i brunsås. Jag vill ha kycklingspett me jordnötssås på. Lammgryta. Planka me oxfilé. kött kött kött!!!! Ja minns inte när jag åt det sist. Och jag har inte saknat det. Tills nu. Just precis nu sitter jag på min stol, saliven rinner till i mungipan och jag önskar att någon skulle vilja gå o handla lite åt mej även om det bara är drygt 500 m t affären. Lat och sugen på kött. blä
Istället får ja gå ut i köket, koka makaroner och göra en wokgrönsaksblandningsggeggamojja, slaffsa i mej det och hoppas på att det går över. Det är underligt att jag blir sugen nu när ja kommit t Ume, veg-människornas egna heliga stad. Eller är det d klassiska trottset som sätter fart i mig, det där som jag inte kan styra utan som styr mej? Säkert.
Jävla fjortisunge som bor i mig som inte dyker upp när jag verkligen behöver vara trottsig.

Inga kommentarer: