tisdag 2 september 2008

Radio-start

Jaha, då fick ja reda på att det återigen är dags att börja sända radio på måndagar, dags för mitt alter ego Bitterfittan att få tala ut. Coolt som fan, roligt som tusan, men alltid lite jobbigt med. Det tar mycket tid att skriva manus och fundera över vad jag ska beklaga mej över denna vecka, akta mej för att återupprepa nått ja redan snackat om osv. har nu suttit i 1½ timme o skrivit, men har inte kommit halvvägs.

varför sänder jag då radio, kan man fråga sig. Jo, det är enkelt är mitt svar.
Jag gör det av två anledningar. Den ena är att det är som terapi för mej. Offentlig sådan där jag ostört får spy ut mej mitt agg mot denna hemska värld.
Den andra anledningen är att jag älskar att höra att jag är bra och rolig. Det brukar jag alltid få höra av någon efter ett program. Och det värmer mitt annars så kalla svarta hjärta. Mjukar upp det lite och gör mej lite gladare i en timme eller så. Mycket bra. Så sluta inte säga det!!!

men ja, så på måndag är det dags igen. Missa inte detta! Men var lugna, jag kommer påminna er igen.. var så säkra.

Inga kommentarer: