fredag 26 september 2008

Leg-problem (ej benet)

Jag insåg precis att mitt pass, som jag använt som id-handling sen ja fyllde 18 vilket har varit väldigt pinsamt, går ut nu den 10 oktober. Går inte att använda!
Mitt största problem är att jag faktiskt inte har en aning om hur man får ett vanligt id-kort.. var man ska göra det, vilka handlingar som behövs, hur snabbt/långsamt det går att få det.
Jag blir även lite nervös över detta. Att behöva sätta sig och ta ett sånt där fult kort där man inte riktigt ser ut som sig själv. Tänk om det tar jätte lång tid att få ett nytt! Att jag plötsligt blir alldeles handlingsförlamad, inte kan resa nånstans, inte kan handla på systemet, ingenting! Ujuj, I might be in big trubble!
Så, finns det nån där ute som råkar ramla förbi min blogg och vet exakt vart jag ska vända mej och kanske till och med har fler svar på mina frågor, så får du/ni jätte gärna lägga en liten kommentar med denna information till mej!
Tack på förhand

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sägs om att gå in på vilken bank som helst med passet och säga "Kan jag få ett leg"? Det är allt som behövs =) Pass skaffar du på polisstationen. Men passet kan du använda som id-handling i Sverige till ett halvår efter utgångsdatumet.

*Emma* sa...

va, är det säkert att det räcker? Vore ju kung i så fall! Och herre ge va bra att det räcker ett halvår till, stressen minskade ungefär 90%. Tack Helena

Anonym sa...

Japp, fort gjort =)