söndag 7 september 2008

Svamp-plockar dag

Fixade cykeln så den rullar framåt när man trampar och inte bara står still. For hem till systeryster, fick en nybakad frö-bulle me ost på och det doftade hemma-mys. John kom dit, och vi alla tre for ut i skogen för att leta efter under-träden-guldet. Kantareller! Lingon, blåbär och en o annan oätbar men ack så vackra svampar hittade vi. Annars var det mest bara vått och sankt. Konstigt med tanke på att jag till och med bytte till svampögonen när vi gick in i skogen. Dock hittade syster ett par gula härliga stora kantareller. Och eftersom hon är världens finaste fick jag några med mej hem som jag ska steka med smör ikväll o lägga på en av hennes frö-bullar som jag även fick. Men det var en galet skön höst-eftermiddag i skogen, och jag känner mej helt rosig om kinderna och trött i benen. Helt enkelt en riktigt bra söndag!

Inga kommentarer: