tisdag 23 september 2008

Nyckel-helvete

Louise i min klass ska låna min grannes korridorsrum av olika anledningar ett par dar. Han skickade därför nyckeln från Frankrike (!!!) i onsdags förra veckan. Nyckel-helvetet kom t Ume i fredags.
I fredags fick jag en lapp i brevlådan där det stod att de skulle komma 17.45 på kvällen o lämna nyckeln personligen med bud. Så jag var hemma då. Ingen kom. Så ringde därför TNT, företaget som stod på lappen, och frågade vars de hade tagit vägen. De sa att de skulle vatt hemma hos mej 12.45. Icke. Men vi bestämde ny tid på måndag mellan 11-15 då ja skulle va hemma
Måndag 11-15. Satt hemma och väntade på att det skulle ringa på dörren. Vågade knappt gå ut i köket. Ingen kom. Jag ringde TNT igen för att höra vars de hade tagit vägen. "Det måste blivit något fel, här står inget om att de skulle vatt hos dej idag. De kommer imon NÅGON GÅNG UNDER DAGEN". Fuck off, ja kan fan inte sitta hemma hela dagen! Till slut fick jag en tid mellan 12-14.
Idag 12-14. Satt hemma, vågade återigen knappt gå ut i köket utan att vara totalnojjig. Ingen kom.
Jag gillar inte att ringa och vara förbannad till ett företag eftersom jag vet att personen jag snackar med inte är delaktig i det som gått snett. Men idag var ja riktigt riktigt förbannad. Förklarade läget, och fick ÅTER IGEN höra att "nått måste blivit fel" och att det inte fanns någon info där det stod att ja skulle få mitt paket. Helvetet bröt ut och jag förklarade att snart kunde då få behålla mitt jävla paket eftersom det snart var för sent. Fick då ett ANNAT nummer där ja skulle fråga efter Umeås pakettjoflöjt och bla bla bla blaaaa. Idag har jag pratat med personer som sitter i Skåne, i Västerås, i Örebro och till sluuut 2 personer som satt i Umeå. Efter att ringt en jävla massa samtal och hela tiden blivit tillsagd att ringa ett annat nummer, fick jag tag på rätt jävla snubbe. Som inte visste vars paketet var, förutom att det åkte runt i en bil i Umeå.....

Historien slutar med att ja fick min jävla nyckel, 4 dar senare än vad jag hade behövt, om bara folk hade kunnat göra sitt jobb korrekt. Jag har kännt mej som världens bitch, satmara och surkärring, jag har hört hur folk har suckat åt mej i telefonen och jag har fått kämpa. Kämpa för att få mitt jävla paket efter att ha suttit hemma i flera timmar i tre dagar. Tack för det TNT, ni kan dra dit... ja. Pepparn växer känns som för snällt, därför skriver jag inte det. Ni får fantisera själva.

Inga kommentarer: