fredag 31 oktober 2008

Folkkök och sång

På söndag är det Folkkök med temat Norrland. Måste fara dit då!

Och sen en liten barnvisa jag o min kära mor bråkade lite om när jag var nere i Halmstad. Nu har jag beviiis för att hon sjöng fel och jag iaf var inne på rätt spår! Tar här versen som passar bäst i dagens nåland:

Titta ut titta ut en minut! Titta ut titta ut en minut!

Vilken årstid är det nu? Kan vi svara jag och du?

//: Jo, det är vinter och snö,

det är is på var sjö,

vinden den blåser så kall.://

Ha!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul för dig att du hade rätt!Men det hade jag också. Problemet är att vi sjöng på varsin sång! Min = Klappa händerna när du är riktigt glad/: Du kan också glädja andra som på denna jorden vandra Klappa händerna när du är riktigt glad.
(Samma melodi!) Mammsen

Anonym sa...

Tillägg. Sjöng dom igen... är visst inte riktigt samma melodi!...

*Emma* sa...

Är verkligen inte samma melodi! Och du sjöng "titta ut titta ut en minut, du kan också glädja andra..." Så försök inte!!!