lördag 11 oktober 2008

Arrghh

Jag försökte fan tidigare idag. Jag försökte verkligen ordna så jag skulle kunna fara ner t söder redan ikväll. Packade t o m en väska full med smutstvätt direkt från tvättkorgen på ungefär 4 minuter samtidigt som jag pratade i telefon och gjorde mej mentalt förberedd på att slänge mej i en taxi till flygplatsen.
Det gick inge bra. Jag sitter ju fortfarande här, började leta efter resor imon istället men insåg 45 min senare att det inte var någon idé. Ibland kan man inte få allt som man vill.
Det jag DOCK kom fram till var att helvete vad snåla alla flygbolag är, förutom SAS faktiskt! Ingen annanstans finns det ungdoms eller studentpriser, utan en biljett ungefär 129 mil söderut kostar nästan 3000 kr!! För vaaad?!! En översminkad flygvärdinna som ler stelt, en torr bulle man får köpa för 45 spänn och en illaluktande gubbe som granne i försmå säten. Nej tack jäkla flygbolag! Och visst, man kan säga: Ja men ta tåget rå!! Ja, det kan man ju göra om man alltid känner för att fram och tillbaka på en vecka åka runt 27 timmar tåg och buss... Men jag är faktiskt lite för ego och för lat för detta, därför tar jag en flygresa ner och tågresa hem denna gången... också..
Men ja, så sitter jag alltså här, ska snart gå o lägga mej eftersom jag ska vara duktig flicka och för första gången nånsin vad jag kan minnas, en lördag gå till universitetet för att plugga, läsa och skriva. Vad tusan har hänt med tösen? En stark övertygelse om att åka söderut, få fysisk kontakt och lite ömhet ska rädda henne från nått..? Kanske det. Räcker som anledning för mej iaf. Men inte fan far jag imon för det... Skit me

Inga kommentarer: