onsdag 8 oktober 2008

Dags igen..

Jaha då var det dags igen för tenta. För första gången denna terminen sitter jag på universitetet för att förbereda mej inför att kunna börja skriva den individuella tentan, och med det menas att ja "fusk-läser". Inte fuskar... bara fusk-läser. Jag ögnar igenom de böcker ja måste använda mej av, letar efter ett ämne jag kan skriva om, funderar över vilken profillitteratur jag ska ha etc.
Just nu sitter jag och systeryster vid restaurangen på Universum (vilket ödmjukt namn de kom på för denna byggnaden förresten... verkligen) och ser ut över en parkering där det är mycket liv och rörelse. Detta är bra, har man nått att vila ögonen på medan man så att säga "funderar"... Eller egentligen bara tar fusk-pauser.
Om jag nu är riiiiktigt riktigt duktig kan ja fara söderut på fredag kväll eller så. Nått jag fortfarande inte är säker på att jag ska göra, men förmodligen. Mor min ligger ju på sjukan tills imon, o sen ska hon vara hemma och kurera sig, så tänkte det kunde va mys att hänga lite med henne och Pricken o pappa när han är hemma. Få vara lite dotter och liten ett tag... Inte helt fy skam.
Men nä, istället för att skriva här, och istället för att sitta och titta på den buss som stannat här utanför och folk med packning håller på att äntra och därmed fundera över vart de ska fara, så kanske jag skulle ta tag i läsandet. Så jag kan va så där duktig som jag ju vill...
Tjo!

Inga kommentarer: