torsdag 2 oktober 2008

Det slog mej

Det var längesen någon skickade en låt till mej som beskrev nått för mej, som handlade antingen om mej eller nått jag borde göra/fundera över/känna/veta.
Jag saknar Stella då. Och sätter på skivan jag en gång för ganska exakt tre år sedan fick av henne.
Jag tänker tillbaka på då jag fick smset "Lyssna på Run med Snow Patrol" av en annan, och mitt svar var "Bright eyes - Haligh, haligh, A lie, Haligh"
Jag minns de gånger jag gått in i en skivaffär, frågat efter en specifik låt med nått band jag inte vetat om förut, och expiditen har fått leta upp den och sen sett mej stå med feta hörlurar vid disken och antingen börjat le eller gråta eller båda samtidigt.
Jag funderar över hur fint det var när jag skickade Gravitation av Kent till Toff och insåg att det var över men hur glad han skulle bli. Så himla längesen.
När jag fick ett kuvert med en bränd skiva som var bara till mej precis när jag hade flyttat till Umeå, och jag stängde in mej och lyssnade på den i timmar.
Jag saknar musik-skickar-kärleken
Senaste musik-skickar-kärleken ja skickade. Detta är kärlek på allvar för mej

Inga kommentarer: