söndag 12 oktober 2008

Emma-tid

Detta råkade bli till en dag då ja knappt gör nått vettigt alls. Har bara städat undan liiiite grann. Inte dammtorkat eller dammsugit eller nått sånt seriöst. Nä, verkligen bara plockat undan lite. Ingen skola blir det heller.
Men fy fan vilken skön förmiddag jag haft. Kollat bloggar, lyssnat på musik, ritat världens snyggaste Darth Vader t Elof på facebooks graffitivägg, kommenterat lite hitan o ditan på olika bloggar, fixat min Ipods spellista som jag hade tröttnat på, spelat Cinematic Orchestras nya skiva super högt trots bakisgrannar, diskat undan de saker som annars skulle vara en enda stor växt av konstiga saker när jag kommer tillbaka om 1½ vecka, tittat på de få löv som hänger kvar på trädet utanför mitt fönster och funderat på om alla kommer ligga på marken när ja kommer hem igen (utan att medvetet försöka komma fram till nått svar) osv. Jag har helt enkelt haft söndag. Sen kvart i 8. Drygt 5 timmar kvar tills flygbussen går. Då ska ja hinna med en promenad me Elof och en liten träff me systeryster. Väldigt stressigt! Inte.

Jag märker att jag hinner fundera på saker jag har glömt bort att fundera på. Som allt som är dåligt med könskvotering (jag känner att jag måste vara heeelt på det klara med mina argument där eftersom folk ofta frågar om detta när de "feministiska-diskussionerna" ploppar upp på fester där man inte känner nån), varför jag är (om jag är så) fascinerad över ungdomar och identitet, genusteorier, jämställdhetsarbete och HBT-frågor, vad exakt det är jag gör och varför, varför jag nu åker söderut trots att jag inte har råd med mina små CSN-pengar som redan är borta.
Det är skönt. Det är nyttigt för mej. Äntligen har jag tid att komma underfund med mej själv igen och varför jag är som jag är och tycker som jag gör. Varför jag blir arg på vissa människor, känner sorg över andra och hopplöshet över den tredje. Vilka det är som gör mej glad, vilka jag blir imponerad av, vilka jag vill sitta och prata med för evigt.
Plötsligt känns inte hösten i sig själv lika jobbig. Detta kan nog gå ändå.

Inga kommentarer: