torsdag 30 oktober 2008

Konstig känsla

Att sätta sig och läsa akademiska böcker inte för att man måste, inte för att den står som kurs litteratur, utan för att man vill och man har tid och lust för det... För mej är det totalt främmande, men sjukt härligt!
Det är förhoppningsvis så här livet efter skolan kommer bli.
Självklart vill jag ju liksom läsa det vi måste eftersom jag vill läsa det programmet som jag vill, men det är ändå ett måste ord som strular till det hela.
Bara härligt att läsa om ungdomskultur, förebyggande arbete och kulturanalytiska ämnen en torsdag för att man har lust. En underlig men fantastisk känsla. Som jag nu ska återgå till istället för att bli apatisk framför tvn, datorn eller i sängen bara stirrande framför mej i ett ångestladdat tillfälle. Nä, istället ska jag mysa ner mig i fåtöljen. Ibland har man det fan bra ändå

Inga kommentarer: