onsdag 18 mars 2009

Solen skiner

och ungefär så här nöjd är snön över detta faktum enligt syrrans snöskulptur



Jag gick på stan för ett par ärenden i förmiddas och överallt log människorna. Flera som jag mötte med blicken gav mej ett härligt pepsodentleende från öra till öra och jag började inne i huvudet sjunga på Idas sommarvisa. Ja, kanske lite tidigt, men himla härligt.
På väg hem igen gick jag ner till promenadstråket vid älven. De vita björkarna (inte alls gula som nere i söder) och den smältande snön, drippdroppandet och porlandet, ett par minifåglar som kvittrade av en början till vår-kåthet och synen av asfalt. Behöver väl knappast förklara vilket härligt humör jag var på när jag kom hem.
Jag vet, snart kommer de där skitvädret igen, det gör det alltid. Men idag, ja just idag ska jag bara vara glad över att solen faktiskt existerar. En bitterfridag helt enkelt.

Dessutom har jag hämtat ut mitt allra första ID-kort idag! Knäppt att jag gått runt med pass i de 5 år jag varit myndig, men desto större stolthet över mitt fina smått retarded-bild-prydda idkort!

1 kommentar:

Linnea sa...

Vi kan dricka te när som helst nästa vecka! :)