söndag 15 mars 2009

Internet suger

Oftast. Det är ganska jätte tråkigt faktiskt att gå in, surfa runt, kolla folks bloggar och ens fejja... och ingenstans händer.nått.särskilt.sköj... oftast.

DOCK!
Om du en dag känner att du knappt känner nått, och du vill känna lite av uppgivenhet, bli lite förbannad och kanske skratta så där bittersweet åt folks dumhet så har jag världens bästa sida åt dej!
Gå in på lt.se. När du kommit till sidan letar du bara upp en artikel som handlar om nått skit som hänt i stan, detta brukar inte ta särskilt lång tid eftersom det i stort sett är det enda tidningen skriver om.
När du klickat dig fram till artikeln läser du alla kommentarerna där. Oerhört fascinerande! Och du kanske även kan få en förståelse för varför vår 8 veckor långa praktik i Södertälje var blandad med ett "fan nu skiter jag i det här"humör och "nu jävlar ska jag krossa dom jävlarna med min uppsats"tänk (vilket är lite sorgligt eftersom nått sånt aldrig kommer ske men man kan iaf låtsas och intala sig själv).
De första veckorna när vi bodde där gick jag in på denna sida ett par gånger om dagen. De senare veckorna lät jag oftast bli. Man blir så satans deprimerad, speciellt när det även visar sig att folk som sitter på makt lika gärna skulle ha kunnat skriva kommentarerna, att man bara ännu mer vill fara hem till Umeå.
Men nu är jag hemma, har redan fått distans till skiten och kan knappt förstå att jag bott där i 8 veckor. Därför ska jag återigen gå in där och numera få mej ett gott skratt.

Inga kommentarer: