måndag 1 oktober 2007

Tentaångest!!

Fy attan!! Nu är det tenta som gäller, en fiktiv projektansökan som ska ha inriktning kön, genus och sexualitet. Min projektansökan kommer handla om ett jämställdhetsprojekt på tre olika kommunala gymnasieskolor med en klass i varje årskurs på varje skola, alltså 9 klasser..
jaja, iaf, det är inte relevant....
Det är iaf otroligt jobbigt och påfrestande när man inte är riktigt säker på att man förstått de olika begreppen och synsätten, men ändå måste använda sig av dom. Jag menar, tänk dig själv att du ska använda begreppet Feminism, som i första anblicken kan ses som väldigt självklar.. du vet själv vad du tycker och hur du själv definierar ordet och begreppet.. Men det räcker inte!! Nej, nu ska du skriva en akademisk text där du genom olika begrepp förklara exakt vad du menar, o dessutom måste du ha litteratur som skriver typ det du menar.. Dessutom måste du ta upp hur det kan missuppfattas eller hur andra ser på saken och sen problemtisera det mot dina egna argument.. låter jobbigt va?
Tänk då att du har jätte många begrepp att beskriva och skriva om.. de jag har är bl a:
Ungdomsidentitet
Sexualitet
Heteronormativitet
Queerteori
Maskulinitet
Grupprocesser
Jämställdhet

Tänk nu oxå att allt detta ska få plats på ca 6 sidor med 1,5 radavstånd...
På gymnasiet o högstadiet önskade man sig att det bara skulle vara 2 sidor.. nu önskar man sig frittval av sidor!!

men på nått sjukt sätt klara man det.. hoppas jag

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh jag tänker på samma grej, det är rätt lite plats när man måste förklara allt... men vi ska nog klara av det här! Men idag har jag varit rätt dålig på allt, jag gillar inte att skriva metoddelen... den är så tråkig! Kram!

Jenny sa...

Dessutom har jag ju hittat hit till din blogg via msn egentligen, men ikväll igen via helgon!

*Emma* sa...

Usch ja, metoddelen suger!!
O va kul att du tittar förbi o kommenterar!! jag lever för kommentarer :)