måndag 15 oktober 2007

Konstigt med ord

Min vän Shackie som jag inte träffat på 5 år kommer nog hit den 9 november!! wiie!!
Skrev med han på msn precis. Han bor numera i Norge. Jag lockade honom med god mat och (och här kommer det) bärs.
Skrev exakt så här: Mums o roligt!! då blir det mumsig mat o en massa bärs!!
problemet är att bärs i norge betyder: bajs..
inte så lockande..
och pula (typ, pula i trädgården) betyder knulla.. spexigt.. (frida som informerade mej)
ja herregud, norrmän..
Men ojojoj vad kul om han kommer hit!!

fattar inte, kollar på Fredrik o Filip Boston Tea Party.. de va precis på Kryddhyllan på Ålidhemcentrum i Umeå och provade rekylgrejs.. Och det var det enda de gjorde i Umeå. Mycket underligt.. och varför på Kryddhyllan?!!

Min syster informerade även mej att det nu finns Kalles randiga med banan... Jag trodde hon menade med kaviar. Inte så mums. men det var mjukost. Inte en blivande favorit iaf.. Men vart ska det här med Kalles randiga o kaviar o allt sluta?!! vid pizzakaviar eller kanske fläskfilémjukost? ja, man undrar ju

Just nu går det inte att plugga... har ingen lust alls för tillfället. Vill bara äta chokladpudding och titta på meningslösa tv-program. Men det går nog över. Hoppas jag

Inga kommentarer: