torsdag 18 oktober 2007

Snövit --> särvit

Igår var det som sagt middag hos bar-Maria. Biffar o potatismos stod på menyn.. o rödvin :) mums!
Maria fyllde på mitt glas hela hela hela tiden, och vid halv elva var vi i gasen, så då for vi ut. Drog t NH, dit vi även lyckades locka Petter! Mycket skojjigt. Drinkar och shots senare var det jag som ägde på dansgolvet! Killing in the name of med Raige against the machines, 6-7 snubbar stod o hade en mindre mochpit (eller hur det stavas) och dit in slängde jag mej o hoppade omkring. Askalas kul!!

När vi skulle gå hem var det en kille som sa: Men, visst var det du som va Snövit?!
jaaaaaa det var det! Fastän ja färgat håret ljust och hade flätor o grejer kände han ändå igen mej.. Jag menar, det var ju typ över ett halvår sen spexet va!
När jag kom hem mummlade jag fortfarande "jävla sär". Vet inte varför jag blev så irriterad, men är väl lite trött på att folk kallar mej Snövit när jag jobbar, när jag e på krogen, när jag går på stan och när jag är i skolan.. men visst e d kul att folk ändå minns och säger att jag va grym..

Idag var det semiraium, gick bra. Sen plugg i Rödarummet. Sen shopping för mitt presentkort sen i julas på Veromoda. Sen fika med Ka-Maria på Schmäck. Sen möss-shopping på Åhlens. Sen hämtade fridas cykel på Teg. Sen cykla hem till frida. Sen sitta och skriva här nu. Sen sova här i natt.
Ta-daaaaaa, hela min dag!! skoj va?

2 kommentarer:

Vi på Naturskolan sa...

Godkväll!
Skönt att veta att du sover ut hos din syster i natt! Vet inte om jag ska gå in å läsa mitt i veckan. Risk för att mitt bekymmersveck i pannan blir djupare och djupare!
Flicka lilla, det kan inte bli bra i längden att festa (supa??) och sen ha seminarium dagen efter, eller??? OK jag vet att du är myndig! (gissa vem som har skrivit)

Anonym sa...

Pappa skriver.
Va stolt, snövit har ju satt märke i deras medvetande, du måste ha varit super-duper.
Kul att presentkortet kom till användning, det är snart jul igen.
Jag ser fram emot årets önskelista, man brukar både mysa och skratta.