söndag 7 oktober 2007

Mamma åkt

Pratade precis me mamma, hon sitter nu på Arlanda och väntar på flyget t Halmstad.
Har haft en otroligt mysig helg med promenad i "konstparken" i Umedalen, en runda på stan i fantastiskt höstväder, rödvin och god mat, fest och pubrunda innan hemmafest dit vi även fick med oss mamma (helt fantastiskt roligt!!!) och fikor och mer mat o mys o kramar o pussar o prat o promenader o öl o mer av det goda o umgås o bara få röra vid varandra o vara med varandra i varandras närhet i ca 3 dygn. Det har varit en underbar fantastisk härlig helg!!
Nu ses vi till jul.
Samtidigt som det känns lite hemskt och sorgligt och saknad så känns det även vackert och fint att få sakna någon man älskar så mycket och att när man som nu träffas så är det bara så mycket kärlek och bra saker att jag är på bristningsgränsen att gråta lite hela tiden. det är så mycket känslor att allt förstärks, även ilska ångest och ledsenhet som vi hann gå igenom, men som också är ett inslag i kärleken. Men mest av allt är det bara ren kärlek. Och allt detta i en salig blandning är bland det bästa jag vet. Jag älskar att älska och att få göra det så intensivt som det blir på 3 dygn. Speciellt i en höststad med stark sol, röda-gula-gröna-bruna-orangalöv överallt som man kan sparka lite i , röd vin och tända ljus.
Ja, ikväll är jag lycklig på ett ledset sätt. På ett fint sätt. På ett kärleks sätt som jag känner nu för mina två kvinnliga "kolleger" i min familj.
Ikväll blir det jag och Radiohead. Och en blåbärsmuffins som jag o mamma inte orkade äta upp.

1 kommentar:

Vi på Naturskolan sa...

Jag blir alldeles tårögd! Du har ett så vackert språk med glimten i ögat mitt i alltihop!! Du har lyckats formulera helgens känsla och du, timman i ditt korridor rum vá jätte mysig!! Det är viktigt för mig med "ensamdottertid" och det fick jag med er båda!! Kärlek till dig (upps, hörde jag någon vi känner!)