onsdag 17 oktober 2007

Inlåsta nycklar och Karl

Igår var det åter igen tisdag, och därmed Karl-häng och shack.
Efter Desperate housewives och två partier shack (vilka ja förlorade. Fan, om jag ibland kunde hålla fokus även när jag håller på o vinna så hade han inte tagit min dam!!! skit oxå, igår var det fan riktigt nära!) så blev vi lite hungriga.. Gick hem till Karl (tidpunkt cirka ett på natten) o hämtade köttbullar, tillbaka hit, kokade makaroner. Medan jag stod och rörde frenetiskt bland makaronerna som hela tiden höll på att koka över besökte Karl damrummet (ja, det blir damrummet eftersom det är mitt damrum!).
Efter maten blev han röksugen, så vi gick ut. Precis när dörren slogs igen kände jag i fickan. Ingen nyckel!!! Karl hade glömt den i mitt rum när han besökte damrummet!!
Efter en väldigt ångestladdad stund ringde jag på hos kinesen som bor i min korridor eftersom det lös i hans rum. Ingen som öppna. Sen ringde jag på hos en tjej eftersom där med lös. Ingen som öppna.
Då fick Karl, som hade enormt dåligt samvete, snilleblixten att han skulle klättra upp på det sköra taket ovanför ytterdörren eftersom det såg ut som att fönstret till städskrubben var lite öppen. Han klättrade upp på styret (!) på min cykel medan jag höll den, svingade sig upp på det tunna tunna taket dödsföraktat och kunde klättra in. Min hjälte!!!!

Ja, mycket ska man vara med om. Nyckeldubbelkoll är numera mitt nya motto!!

Har precis varit i skolan med Linn o Richard och gått igenom frågorna inför imon. Jag känner mej positivt inställd till seminariet.
Ikväll ska jag på middag hos bar-Maria. dessutom ska Joel fixa så att all musik från min o Fridas gemensamma dator ska föras över till min oxå. Jag menar, jag saknar våra 50 Gb musik!!
Har precis upptäckt The Knife! Jag vet, sjukt sent och konstigt eftersom ja inte brukar gilla house och elektronica, men dom e faktiskt bra!!

Wiiiieee, korrefest på lördag! och det kommer typ bara vara mina polare här hahaha.

Inga kommentarer: