onsdag 12 november 2008

Nu kommer tröttheten

Mörkret har börjat bli påtagligt, dagarna krymper snabbt här i Nåland och därmed kommer även tröttheten.
Att vakna på morron, känna sig hyffsat vaken men liksom oerhört trött. Knappt kunna ta sig upp eftersom lusten att krypa ut från täcket inte finns. Att sitta klockan ett på dan och inte kunna läsa eftersom ögonen far ihop av sig självt. Hjärnan som inte tar in den text ögonen far över och en trötthet i hela kroppen. Orkade knappt gå igår.
För en gångs skull är jag dock redo på detta. Tredje hösten/vintern i Ume har skapat en medvetenhet om att detta skulle komma, och därmed en förberedelse rent mentalt och att ha börjat gå upp tidigt på morron. Kanske är det lite lättare i år, jag vet inte än. Det är ju trots allt drygt 40 dar kvar tills ljuset vänder. Mycket mörkare kommer det bli, mycket tröttare kommer jag bli, orken kommer försvinna.
Men, det är bara att bita ihop. Nu ska ja upp, göra mej i ordning snabbt o sen fara t skolan där syster redan väntar i redrum.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa för ork = Boxpass!
Inget gör en piggare än lite uttröttande träning =)

*Emma* sa...

Just nu: bäst för ork = bra mat och promenader.
Låter som en kärring medan du låter som en kickass-brud i dubbel bemärkelse. Men jag bjuder på den idag :)
Hoppas allt är bra med dej!

Anonym sa...

Vi kan börja vardag medatt sjunga "mitt lilla ljus och jag" så kanske det känns lite bättre, lr nej va fan, det skulle ju bara kännas sjukt dekadent...

Linn

Anonym sa...

Hahah, lite så =)
Men idag var det en liten dam som svimmade på passet, det tror jag inte du hade gjort!
Bara fint med mig! Bor lite hos föräldrarna (som är bortresta) för dom borrar i väggarna därhemma. Mys med villa för en gångs skull! Hoppas du piggar på dig! Love

*Emma* sa...

Linn: Det hade nog gjort att man kännt sig ännu mer sinnersjuk.. Vet inte om det är ett så bra påhitt.. Fy fan va tragiskt haha!!
Helena: Men helskotta, svimma?!! Stackars männska. Men götte me egen villa ju, kan man sätta sig precis vars man vill, naken om man så vill, och ändå känna sig bekväm.. Låter sweet