torsdag 27 november 2008

Arg på postis

Igår när jag kom hem låg det en stor jävla drös me reklam i min brevlåda. Blev irriterad men tänkte att ju alla kan göra fel ibland.
Idag när jag kom hem låg det en ny jävkla hög me skitreklam.
Efter min dag med skrivning av misslyckad helvetisk tenta va jag inte på mitt mest strålande humör, så jag gick i taket helt enkelt.
For upp på rummet, slet åt mej ett gammalt kuvert, rev en stor bit av det och skrev "NEJ tack INGEN JÄVLA REKLAM tack SOM DET STÅR KLART OCH TYDLIGT tack". Sprang ner o satte fast den vid mitt brevinkast.
När jag hade satt fast sista tejpbiten kom jag på att det kanske inte alls det står klart och tydligt eftersom jag fått all denna reklam. Så jag lyfte lite på min ditsatta bit... Och såg att någon rivit bort min "nej tack till reklam"-lapp! Kanske en sur postis som släpade runt på en massa reklam som ingen ville ha, eller ett skämt från någon i korridoren som inte insåg dess möjliga konsekvenser.
Iaf rev jag bort sista "SOM DET STÅR KLART OCH TYDLIGT tack" och lät det andra stå.
Kan tyckas otrevligt, men jag kände att denna postis ska föralltid komma ihåg att den där bruden på det nummret vill minsann inte ha nån jäkla reklam.
Hoppas postisen inte blir sur på mej bara och börjar stjäla post. Det vore ju förargligt.

Inga kommentarer: