tisdag 25 november 2008

Jag har redan dömt mej för den jag är

Sitter och tittar ut på det halvmörka vädret, snön som singlar ner och maskinerna där ute som antingen tar bort snö, sandar eller cyklar till skolan. Plötsligt stinger det till i näsan, så där så det svider till lite grann och ett par tårar bildas i ögonen. Jag försöker minnas vad jag tänkte på, men kan inte komma ihåg trots historikerns tid på 2 sekunder. Denna kroppsliga trötthet. Mentalt är jag hyffsat med, men kan inte riktigt styra över min kropp. Låg i 3 timmar i morse och tänkte hela tiden "gå upp gå upp gå upp" utan resultat.
Vad kommer hända nu? Kommer jag falla tillbaka? Vad är sant och falskt? Vad är inbillning och påhitt? Vad arrangeras av hjärnan och vad bildas av kroppen?
Jag är less på att Jag lirar trix med Mej.
Kolla i jeansens ena ficka, de du hade med dej men packade ner. Jag vill inte förstöra någon tvättning.

Inga kommentarer: