tisdag 17 juni 2008

Tåg resa hem

Att åka tåg med de kläder man gått, festat o sovit i under 8 dagar är spännande. Människor reaktioner när de sätter sig bredvid en och inser sitt misstag är underhållande. Det var en tjej som satt bredvid mej i 2 timmar som hela tiden lutade lite ifrån mej. Ett litet kid satt och inspekterade mina trasiga och nerkladdade skor lääänge. Människor spanar in min bandare där det hänger löshårs-flätor och ett smutsigt hawaii-blomster-halsband med avsky.
Allt detta låter bara äckligt och hemskt, jag vet. Men när man är i den situation man är och inte kan göra nått åt det, ja då är det ganska roligt ändå.
Och självklart är det så när man är som tröttast i livet att sj muckar med en. 15 minuter från sthlm ropar dom ut att alla som inte har plats-biljett måste gå av tåget och vänta på nästa tåg som e på väg mot hufvudstaden eftersom tåget är så fullt. Det finns inte mycket energi då kvar i en att släpa ut alla grejer, hamna på en plattform i Södertälje där det blåser 70 m/s och man ska sitta där i en halvtimme, näääästan hemma.
Och självklart har man ett annat litet barn som tycker det är kul att sitta och småsparka på mina redan blåslagna ben me sina små fötter eller ställa sig upp på mina skor me fot i och sen bara stå kvar där och dens mamma ser det inte utan bara ler åt mitt grinande ansikte.
Och hallå, det är väl klart att man hamnar på en station åt tjotta-hejti där tre snubbar tycker det är hysteriskt roligt att snacka med mej o min polare och sätter pengar på att jag är lesbisk bara för att ja råkar ha en hård stil. Och sen när ja säger hej då till vännen och ska sätta mej på tåget, så klart att dessa tre snubbar ska med samma tåg! Jag menar, konstigt vore väl annars!
När man har haft en sån dag och man snart är hemma drömmer man om sin mjuka säng och tomma lägenhet och dusch. Sen när man går över trösken inser man att den man delar lgh med inte alls kom på tisdagen utan reda är där, man har glömt att man inte har några lakan till den lånade sängen utan man får sova direkt på den äckliga madrassen, man har ingen mat i kylen och alla affärer är redan stänga eftersom man fick sitta i Södertälje och fönstret i duschen har ingen gardin för så den lilla sköna privata stund man drömt om blir i sällskap mot grannarnas fönster.
Borta bra men hemma...
Nä fan.
Borta är bäst

Inga kommentarer: