måndag 2 juni 2008

Kokad hund

Läste precis på Aftonbladet om en stackars vovve som kokades i en bil av värmen.
Jag fattar det inte.
Varje jävla år inträffar det såna här incidenter då folk lämnar hundar eller barn i bilen, struntar i att öppna rutan och går och shoppar loss. Förstår ni ens vilken jävla mardröm det är? Att koka till döds? Och hur dum i huvvet får en människa bli? Kapitalismen tar över allt förstånd. Shoppandet är det enda människan tänker på. Och lämnar denna lilla varelse i bilen i timmar i solen utan vatten eller öppet fönster.
Jag vet inte om jag kan beskriva hur jäkla arg jag blir.. Jag gillar speciellt det som står i tidningen. Så här står det:
Lördagens shoppingresa till Charlottenberg i Värmland slutade i katastrof för den norske hundägaren.
Mm, den slutade säkert i katastrof för den norske hundägaren! Stackars stackars pucko till hundägare. Den kan bara gå o köpa sig en ny jävla hund. Stackarn!
Och att puckoägaren trodde att de tonade rutorna skulle hålla ute värmen.
Jag vill sätta den jävla ägaren i en bil med tonade rutor när det är 25 gradet ute och se hur länge han/hon klarar sig utan att få panik. Och sen låta den sitta lite till eftersom en hunds plåga blir mycket värre eftersom den inte kan svettas utan bara flåsar med tungan (står i artikeln). Och sen, när ägaren ber om sitt liiiiv för att få komma ut, då ska ja öppna rutan lite mini och bara gå och handla lite mat. Viva la capitalismo

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så man har inget ansvar över husdjuren själv? Det är kapitalismens fel? Att ifall det finns ett varuhus då är det inte mitt fel ifall jag lämnar hundar och barn i bilen då jag går och shoppar... Vem är det du skyller på egentligen? Vem är kapitalismen? För det är ju inte den där idioten som inte vet hur man sköter en hund, honom tar du ju allt ansvar ifrån..

*Emma* sa...

Jag skriver ju preciiiiiis tvärtom. Du kanske missar den verkligt grova ironin i texten? Och läs min rättelse, så kanske det blir mer klart vad jag menar. Jag ger det jävla puckot allt ansvar

Anonym sa...

"Hälsa djurplågaren att han ska lämna staden innan solnedgången"

Anonym sa...

Emma, vännen, det är faktist ganska oklart det du skriver ;)lite otydligt lixom, antar att jag kommer få fan för det här! :)/marcus