måndag 23 juni 2008

Saknad människa nån?

Nu har jag städat lägenheten.
Jag misstänker att snuten skulle vara intresserade av att öppna min dammsugarpåse och leta efter både det ena och andra i den. För det jag har hittat har inte liknat nått annat jag sett förut. Det skulle lika gärna kunna vara föredetta människor som en gång lekte kurragömma här, men som aldrig sen kom tillbaka.
För den som inte känner mej måste jag tillägga:
Jag är verkligen inte pedant. Snarare precis tvärtom. Lite skit i hörnen stör inte mej, och jag är en människa som kan leva i total kaos hemma, hoppa mellan små tomma öar eller kliva rätt över och hoppas på att det inte ligger nått ömtåligt under. Stökighet är mitt andranamn (om man ska överdriva, och det ska man).
Så när jag då säger att detta var helt sjukt, då kanske ni anar hur jävla vidrigt det var!!
Jag har aldrig tvättat golven i mitt korridorsrum. Här fick jag byta vatten efter sovrummet och köket, trots att jag dammsög som en galning först, tog ut allt och var supernoga så att det skulle bli lätt att torka av.
Det har aldrig tagit mej 2½ timme förut att bara dammsuga och tvätta golven. Tilläggas bör även att detta är en liten tvåa.
2 spindlar har dött. Karl och Greta döpte jag dom till. Jag hoppas på att flera silverfiskar rök med också. Badrumsgolvet är nu vitt och vackert. Jag har aldrig varit med om förut att jag kan rita med dammsugaren i tyget på en soffa. Jag har aldrig förut dammsugit väggar och sett att det blivit fet skillnad. Jag har aldrig tyckt ellet brytt mej om att en annan människa lever så äckligt. Men detta var verkligen vidrigt. Riktigt jävla asvidrigt.
Nu är det över. Nu är här rent.
Tjejjen kommer dock hit på onsdag och ska vara här ett par dar, och jag åker ju härifrån. Hoppas fan här e fint när jag kommer tillbaka, annars kommer jag gå i taket.
Denna bilden skvallrar ganska mycket om hur fräscht mitt sovrumsgolv och köksgolvet var:

Om hon säger så mycket som ett knyst när jag flyttar härifrån om att jag borde städa mer ska jag ge henne min bloggadress och skicka bilder till henne.
Det är värsta är att jag låter som en gammal kärring som inte fått nått på länge och därför måste beklaga mej. Men låt så vara.
Nu ska ni slippa mitt städtjat. Här vankas mat och välbehövlig dusch

Inga kommentarer: