onsdag 4 juni 2008

Pirr i mage

För nu närmar det sig. Imorgon flyttar jag. Idag packar jag.
Pirr pirr pirr i mage inför att få komma till sthlm och veta att jag inte kommer vara i Umeå på nästan 3 månader.
Och ikväll är det kalas hos syster med klassvännerna. För att få säga hej då i någon slags blandad ångest och glädje. För vi behöver komma ifrån varandra nu. Speciellt the crue. Men fan vad jag kommer sakna dom!
Det är ändå de jag har umgåtts med konstant nu i ett halvår. Haft ångest med, festat med, haft bakis-dag med, legat i solen med, pratat med om skit och om allvar.. Och nu sprids vi alla ut över Sverige på olika håll. Malen kommer vara i Västerås o har snubbe i sthlm, så henne kommer ja träffa även efter hultan. Linnan är i Ume, men hoppas på iaf ett besök. Richy kommer vara i Västervik o Malmö, men har många vänner i sthlm så förväntar mej minst en öl i sol, Robin o Kalle är i Skellefeto, Monkan med.
Men istället får ja hänga me mina vänner i sthlm som jag bara brukar hinna träffa ett par timmar när jag är nere o hälsar på. Nu kommer vi kunna umgås så där på riktigt.

Pirret i magen gör kroppen så där mjuk men hård samtidigt. Lite kall men varm. Förväntansfull men ångestladdad. Andningen i form av djupa suckar i mellanåt. Och jag gillar´t.

1 kommentar:

Anonym sa...

gaah jag kommer sakna alla också, tror jag sagt det x antal ggr till både dig o richy... and you darling of course att jag kommer på visit, mig blir du fan inte av med så lätt...