söndag 1 juni 2008

Korridor-mates

Det är alltid lite obehagligt att komma ut i köket i korridoren o där sitter 3 snubbar som ler hemlighetsfullt åt en.
Och dom har gjort det i 2 dar nu, alltså sen i fredags, då det var kalas.
Kan ju ha en del me o göra den galna fredag jag hade, men still..?
Still detta finurliga leende, det är lite obehagligt och irriterande.
Men dagar som dessa gillar jag att sitta här vid min dator vid fönstret och titta ut på de schletna studenterna som sakta sakta vandrar förbi, allt för att inte tappa balansen eller röra om magen för mycket. Jag gillar att titta ut efter yran och se denna bevisning på det kaos som varit: filtar, skräp, påsar, grillar, cyklar, burkar o skit. Det som andra blir upprörda över, det som jag tycker är gött. Bevis på en slags tillfällig anarki då ungdomen bara struntar i allt. Bevis på hur människor har flippat och bara varit drägg.

Om exakt en vecka just nu sitter jag på Hultsfreds camping..... wiieeeee

Inga kommentarer: