onsdag 20 maj 2009

Underbara Nablus

Efter en bra tid i Betlehem for vi igar till norra delen av Vastbanken namligen Nablus. Har finns inga turister vilket betyder mer exklusivitet over vara blonda har, men aven att slippa en massa turistfallor och saljande av skitsaker. Dessutom slipper vi skammas over pinsamma vastmanniskor som inte forstar att man kanske ska respektera den kultur man har akt till..

Fridas van Mina bor har i Nablus, och jag fick ett underbart valkomnande. Efter att vi lamnat vaskor o grejs hos honom for jag o syster pa Turkiskt bad. Med det menas varmt o kallt vatten om vart annat, angbastu o olivoljetval. Saklart var det endast kvinnor dar. Dessutom betalade vi for massage och skrubbning. Kvinnan som gav mej detta var en bastant men trevlid dam. haha, jag har aldrig blivit sa knadad pa ryggen nagonsin forut! Aj blandades med ah. Sen var det dags for skrubbning. Hon togh pa sig en handske och bara korde! hart och rejalt, bade skont och inte. Hon vande pa mej och sen framsida. Man kande sig verkligen som ett stycke kropp och inte manniska, vilket var en harlig kansla faktiskt. Efter det sa hon "slappna av" medan hon holl om mitt huvud. och jag "jaha?" och sen knakade det till helt plotsligt nar hon snabbt som fan knackte min nacke at bada hallen. Laskigt men skont! Kunde verkligen rora nacken mycket langre at sidorna efterat!

Igar kvall hade vi grillfest dar en van till Mina aven var inbjuden. Jag o frida hade kopt vin och Absolut Vodka (svensk vodka, exkluuusiiive) som vi hade med oss eftersom man har inte kan kopa nagon alkohol. Satt uppe till sent och lyssnade pa musik, drack o at och pratade. Vaaaaldigt trevligt!!! Kanske den basta kvallen har sen jag kom.

Det gjorde aven att jag bestamde mej for att stanna langre. Egentligen skulle jag akt hem pa fredag, men bara for en liten stund sen bokade jag om biljetterna sa jag istallet aker pa tisdag eftermiddag. Detta kostade en slant, men jag o frida delade pa det. Bada kande att det latt var vart det. Ska forsoka avsluta min uppsats harifran vilket jag tror att jag kan gora. I annat fall far ja sitta lite halvpanik pa onsdag nar jag kommer hem. Latt vart dock. Sa himla skont att vara har!

Nu ska jag tillbaka hem till Mina for studier medan syster ska ivag pa intervju. Pa fredag eller lordag blir det Doda havet och saltbad. Min kropp kommer vara len som en barnrumpa nar jag kommer tillbaka efter gardagens behandling och badet i havet. Fint som snus. Har i Nablus ar det heller inte riktigt lika varmt som i sodra Palestina vilket faktiskt ar riktigt skont! 35 grader i skuggan ar lite for varmt for turistande och promenader i uppforsbackar som aldrig tar slut...

Over and outaaah!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att ni njuter av att vara tillsammans och uppleva saker, värmen får ni på köpet.
Pa