fredag 1 maj 2009

Grissjuka?!

Vad fan är det som pågår? Hur rädd ska man va? Och hur fet risk är det?
Jag tror jag kommer skita i att ens läsa om den här influensan tills någon säger till mej "Shit, nu är den i Umeå" eller "Jag tror jag fått influensan, är inte det underligt?!"
Som väldigt ofta annars är jag misstänksam. Inte så att jag tror att det är nån komplott och att sjukdomen inte ens existerar, självklart inte. Men om man tänker på fågelinfluensan till exempel... Den var hemsk det var den. Man sköt svanar o avrättade hur många gäss o tamfåglar som helst. Sjukt tragiskt. Men hur nära var det att folk i Sverige dog som flugor? Inte så farligt om jag inte missminner mej...
Ja, jag vet, det var värre rent internationellt och det är illa nu i Mexico och på en del andra ställen i världen, och det är ashemskt! Jag har ett hjärta...

Däremot tänker jag inte börja köpa munskydd, handsprit och annat sånt förrän sjukdomen faktiskt är hos grannen. Jag vägrar gå runt och vara rädd för att en gris ska hoppa upp i famnen på mej och hosta mej rakt i ansiktet. Jag tänker inte sluta skaka hand med folk och jag tänker inte gå runt med en ansiktsmask!
När folk blir rädda, det är då det blir farligt. Jag förstår rädslan för att bli sjuk, förvandlas till en gris och sen grymtande dö ensam i en säng. Men jag tänker inte bli det, rädd alltså.

Bara för att jag skriver detta kan man ju ge sig fan på att jag är en av dom som kommer sjukna in. Damn

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman!
Gå in på Aftonbladets sida och läs Anna Ekelunds inlägg om svininfluensan! Hon är kolumnist och skrev i gårdagens tidning.
Mammsen