söndag 31 maj 2009

Tillfreds och ett ständigt lugn

Reflekterande, analyserande, tolkningar och tankearbete, känslouttryck och förvirring. Livet gör lite vad det känner för just nu och min enda uppgift verkar vara att bara hänga på, följa med den ström som jag har hamnat i.
Problemen finns där ständigt, de lämnar mej inte för en sekund.
Arbetslöshet, ett enormt sinande av pengar, resor som inte längre går att genomföra, festivaler jag helt enkelt får glömma.
Men trots detta, trots all skit och stress som gömmer sig precis under huden känner jag mig nöjd och tillfreds. Lugn och glad. Som att känslan av att det jag känner och är med om är normalt, något som jag bara har väntat på och vetat om utan stress. Att nu klarar jag mig.
Hur mycket av detta som kommer från att jag varit i Palestina eller att jag precis upplevt en härlig helg, det vet jag inte. Kanske är det bara min tur nu att bli lugn. Det viktigaste är gjort. Uppsatsen, resan, de rätta kommentarerna och frågorna med ett endast yttre lugn men en skälvning som ingen såg - allt detta har gjorts, genomförts och med ett gott resultat.
Japp, det är bra nu

Inga kommentarer: