fredag 11 april 2008

tebaka i umää

Jag är trött, sliten, fattig och har en aning ölmage.
Det första jag möts av när ja äntligen stiger över min tröskel är en 2 veckor gammal matlåda invirad i en plastpåse, ett halvstädat rum där alla ytor förutom golvet är så rena de kan bli, och jag möts även av ett totalt tomt kylskåp (eller iaf mina hyllor) och jag ids inte gå t affärn. Ute är det snö is kyla o grått. Jag vill tillbaka t sol, ingen jacka o solglajjer.
Jag luktar illa, jag har inga rena kläder och ingen vill film-mysa me mej ikväll, vad jag vet. har inte riktigt pallat anstränga mej att ta reda på den saken närmre.
Jag har nog lite feber och en rethosta som skaver sönder halsen. Inga Alvedon o ingen hostmedicin. Sthlm lockar fortfarande o ja ångra lite att ja inte trots allt stannade där även denna helg.
Ensamheten som jag så länge längtat efter känns nu väldigt ensam och rummet känns väldigt tomt. Tystnaden är tyst och rastlösheten har redan börjar vira sitt pirr o spring runt mina ben.
Nu knäcker ja en bärs o lägger mej framför tvn.

Fy faaan vet det är synd om mej

Inga kommentarer: