torsdag 17 april 2008

Jävla Studer.nu

Man blir ju förbannad
Jag hade tänkt byta ut nästa termin mot en enskild kurs inom t ex pedagogik eller teaterpedagogik eller en djupkurs i genusvetenskap.
Men på grund av dumma studera.nu så går det inte. Dom muppar me mitt lösenord, PIN-kod o allt möjligt skit. Så nu struntar jag i det. Kanske att jag kan gå till Ume Universitets syo eller nått o få hjälp. Men ja hatar byråkratskit och omständigheter man inte kan göra nått åt.
Så det betyder antar jag att jag är fast i Umeå även nästa år.
Bara tanken på en höst o vinter till här gör att det kryper kalla kårar längs ryggraden. Jag pallar inte med mörkret!
Nått spännande måste snart hända.
Men vad gör ja istället? Jo, jag måste: Skriva fältrapport, Studentuppdrags-rapport, göra fältarbete, komma på vad jag vill skriva om i B-uppsatsen, fixa sommarjobb eller hitta nått bra stipendium så ja kan resa från söder till norr i sommar o göra undersökningar inför C-uppsatsen, städa, tvätta, maila Tomas, fixa Foffisens födelsedagsgrejs (inte så jobbigt dock..), skriva radiomanus, skriva resttena som ja ignorerat ett bra tag nu, fixa håret inför filminspelning i nästa vecka osv osv.
vad ska ja börja med?
när ska ja börja med det?
Var är den starka karaktären när man behöver den som mest?
Jag vill rymma

2 kommentarer:

Christoffer Carlsson sa...

självklart får du prata om det i radio! för mer information, kolla www.chuckpalahniuk.net. där finns ett youtube-klipp när han pratar om boken också, och beskriver den mkt bättre än vad jag gör i mitt inlägg. ju fler som läser chuck palahniuks böcker, desto bättre! fan jag kommer vara på konferens på måndag och förmodligen missa din sändning! :(

Jenny sa...

Ja, sök stipendium och kom hit upp och hälsa på! The Hives kommer till Kiruna-festivalen, en av två spelningar i Sverige i år.

Se till att skriva om något bra och intressant, då vill man verkligen plugga och inte försöka komma undan med allt. I know. När jag skrev B-uppsats i historia var det ett riktigt intressant ämne och jag var nog klar innan så jag inte behövde stressa. Du kan komma hit och intervjua mig, studiebesök i Kiruna typ! :)