tisdag 15 april 2008

Politiskt korrekt

Jag vill också vara så där politiskt korrekt rakt in i hjärtat som vissa är. Så där på riktigt som är beundransvärt.
Missförstå mej inte, jag är Politiskt korrekt i hjärtat när man talar om många saker, men som vissa som bara brinner så där starkt. Så att de vet allt. Så de kan tala om allt utan att det låter påklistrat. Jag vill också vara totalt fin och rätt på ett bra sätt. Jag vill också veta allt, tycka om allt, ha en åsikt om allt, ha ett svar på allt, vara säker på min sak. Jag vill också kunna säga att jag gjort alla dom där demonstrationerna, jag vill me vara modig o totalt oegoistisk o ge min själ till de svaga som inget har eller inte har någon egen röst. Jag vill kunna säga att jag kämpar för den och den.
Istället bara beundrar jag på avstånd
Står och ser allt det bra
Jag gillar det jag ser där borta, inte så mycket här

Inga kommentarer: