söndag 27 april 2008

Studentuppdragsrapport

Den är färdig. Och den sug.
Men va fan. Det får fan duga ändå.
Jag for aldrig t universitetet, istället sitter jag hemma hos Mathilda och skriver. Hon jobbar.
Mathilda råkar bo med en smått läskig människa som jag förstår kan vara trevlig. Men jag får alltid tassa när jag är här, och Mathilda verkar alltid vara lite orolig att jag ska störa eller att jag ska göra nått dumt..
Därför sitter jag nu inne på hennes rum på golvet och mördar min rygg med inget ryggstöd och datorn i knät. Jag vågar inte sitta där ute. Jag vågar inte spela musik. Därför har jag I-poden på. Men det gör att jag inte hör om han är uppe eller inte. Och han vet ju inte att jag är här.
Läskigt....
Och jobbigt. Jag är inte en tassare. Jag är mer en avslappnare som känner mej som hemma hos mina vänner.
Men icke här.
Här är jag en halvt ovälkommen främling som måste hålla mej till de regler som är lagda, som gäller. Och jag gillar det INTE
Så snart sticker jag ut på stan istället tror jag... För nu har jag faktiskt varit duktig i 2 timmar!

Inga kommentarer: