torsdag 8 november 2007

Snart vän på besök!

Imon em kommer Shackie på besök!! Helt galet
Han far ända från Norge för att hälsa på mej, en människa han inte träffat eller direkt pratat me på 6 år, och som han kände endast p g a att han bodde med människans dåvarande pojkvän.
Helt galet, men roligt!! Hoppas jag.. vi känner ju inte varandra längre..

Men jag hoppas på en helg med mycket frostbitna rosiga kinder, blöta tumvantar efter snöbollskrig, tända ljus och rödvin inne i värmen, promenader i solsken o gnistrande snö, god mat och skratt i trevligt sällskap, och skönt avslappnad efter ännu en exemination

Hur normalt är det att kunna fylla 6 maskiner med tvätt på en dag?? jag måste få mer rutin på att tvätta!

Häromdagen var det två killar som stod utanför min korridors ytterdörr o kastade snöbollar på grannfönstret.. Den ena killen sa: Haha, vi kastar som kråkor!!
vilket han sen skulle översatta till den icke svenskatalande studenten..: We throw like crows
Jag är inte så säker på att de har samma talesätt i england haha

Inga kommentarer: