onsdag 21 november 2007

mhm

Jag är dålig.. o då menar jag inte bara sjuk.. jag är en dålig människa just nu! Man blir ju fan förbannad på sig själv, men det spelar ingen roll. Jag har ett liiiiitet samvete som preciiiis innan ja somnar säger vad jag ska göra & inte göra nästa dag.. Dagen efter gör jag allt det jag inte skulle göra och vice versa... Man blir ju fan förbannad på sig själv..igen

Samtidigt säger många av mina fina vänner att jag är ju sjuk, och då får man vara dålig på allt! Mm, så kanske det är.

Det är helt sjukt juh! Förra tisdagen hade jag 6 kr kvar på kortet, sen fick ja ut 100 kr eftersom ja kan övertrassera (eller vad d heter) kortet.. I lördags hittade jag en 100-lapp på golvet på jobbet, och sen 1½ år tillbaka har jag lagt 1-kronor i en karaff ibland, det var inte så många. Dom växlade jag in på jobbet i lördags. Och jag har drygt 60 kr kvar tills på fredag!!!!! Helt sjukt juh...
Men grymt.. Man kan verkligen leva snålt om man bara vill, och ändå bli mätt varje dag! Fast det har ju inte varit superduper kul direkt. Men är man så dum i huvvet att man spenderar alla sina sista pengar 2 veckor innan nästa CSN, då får man skylla sig själv! Och man får reda på vilka fina vänner man har som bjuder på middag, erbjuder att låna ut och hjälper en om man skulle behöva det... tack ni fina!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min minsta lilla tokfia!
Skulle aldrig läst din blogg idag!
Vi pratade ju om det här med pengar i helgen och DÅ SA JAG...
OCH DÅ SA DU.. att du minsann skulle stå på egna ben och inte ha någon räddareinödenmorsa! Men nu mår ju jag inte bra när jag läser om ur tufft du har det! OK du får skylla dig själv, som du så vacker påpekade men ändå....
Kram mamma