måndag 26 november 2007

Dansandes


I lördags var jag på NH.
Alla mina vänner som skulle ha följt med dit drog någon annanstans till slut, och den vän som var kvar var Jenny. --->
(för förstoring, klicka på bilden, jag & jenny på dansgolvet^^)
Malin var dj, monica bartender, Linn utklädd och på väg hem med man.

Men det gjorde inget
Jag har inte haft en så rolig kväll sen Daltons och högstadiet!
Jag dansade och dansade till fötterna och lungorna värkte, då drack jag lite drink, sen dansade jag mer.
I drygt 3 timmar dansade jag, ofta ensam, alltså så där helt ensam som man blir när man är en person på hela dansgolvet och den enda som kanske kommer upp är en jättefull söt brunett som håller på o ramlar o sen går och sätter sig igen. Och så där ensam som man blir när det sitter en massa folk runt dansgolvet och tittar på en..
Men jag blundade.. och fortsatte dansa och rocka gärnet!
För det var därför ja dansade. M&M lirade punk och rock och ska i timmar och det var underbart! Rosor på kinden och berusdimmad blick.
Och strax innan stängningsdags hade annat folk fått mycket innan för västen, så då minsann var det grymt mycket folk som dansade, och jag virvlade.. ja jäklar var ja virvlade

Precis nu utanför mitt fönster drog en kvinna två barn i varsin liten pulka. Och dom var klädda som man är på alla bilder från bebis ->litet-barn-perioden, nämligen pälsig mössa, halsduk, overall, sittandes på en fårskinnspläd. Ja, tänk om man kunde få bli dragen i en pulka.. på båda sätten.

Jag kom och tänka på en sak.
Efter sommaren eller precis innan säger/tänker man/jag/kvinna alltid att "det och det borde man göra/gjort!!" och samma sak gör man innan eller efter vintern
Men nu när ja sitter med vinter utanför mitt fönster kommer jag inte på en enda bra sak med den. Det är bara kallt och mörkt o halkig snö o is o jobbigt att gå.
Längtade jag för ett par månader sen efter att ha snöbollskrig och göra snögubbe? Jag vet faktiskt inte

1 kommentar:

Jenny sa...

Hihi, jamen vi hade kul och du var alldeles sådär söt och röd i ansiktet av allt dansande. :)