fredag 30 november 2007

Om jag ändå skulle våga!!

Idag sa jag adjö till Anders här i Umeå. Han flyttar till sthlm imorgon.
Jag vill också göra det!!
vi hade en väldigt trevlig fika på Rost me vegetarisk macka, kaffe och brownie. En av hans fina vänner kom dit och vi satt och pratade i timmar, om fina parker, ställen, personer, känslor - i sthlm. Kände för att ringa min chef, säga att ja inte kommer till jobbet ikväll, sen ringa min syster och säga hej då för ett tag, sen stänga av telefonen, packa lite grejer, sälja alla mina fonder och bara dra dit! Det hade faktiskt varit helt underbart!!!! bara få försvinna från jordens yta ett tag, glömma allt vad snö skola och kyla heter och bara få gå runt i vår vackra huvudstad, läsa det jag själv vill läsa och få komma underfund med att jag vill vara i umeå.. för jag är ganska övertygad om att jag verkligen vill vara här. Men för att veta det måste man få sakna..
Ja jävlar, jag funderar fortfarande på att göra det. Få vara så där lite galen och störd som folk kan vara på film..
Shit, ska jag?

Det hade varit nått att berätta för mina fiktiva barnbarn!

Jag ska börja pricka av saker jag inte längre kan göra eller se p g a det jag läser..
  • Aftonbladet.se som ja nämnt tidigare
  • Jay Leno Show
  • Filmer med handling "ful flicka blir snygg flicka och därför även framgångsrik"
  • Så här i juletid titta i skyltfönster till barnleksaker
  • Tycka det är kul att jobba i bar när tjejer och killar beter sig som på 20-talet
Kan inte släppa tanken på att bara dra och vara borta tills det är dags att fara till Halmstad..

1 kommentar:

Jenny sa...

Åh gud, jag vill också göra det. Åka bort. Men min mamma kommer hit om en vecka ungefär, det lättar upp lite. Efter det är det bara en vecka tills jag åker hem. Jag måste verkligen fundera ut vad jag vill när jag är hemma under julen. Skitliv ibland, liksom. Kram!